mieslot.reismee.nl

Jervis Bay - Batemans Bay - Jindabyne - Mallacoota - Wilsons Promontory - Phillip Island

Hi mates!

Afgelopen week hebben we ruim 2000 km gereden. Mies is al heel handig met de campervan zowel op de highway als op onverharde gravelwegen.
Tot nu toe heb ik me er nog niet aan gewaagd om met 7 meter 30 op de linkerkant van de weg te rijden. Even een update van de highligts van afgelopen dagen:

Na de Blue Mountains zijn we naar Jervis Bay gereden waar we een dolfijnentocht hebben gemaakt. De boottrip was leuk, we hebben alleen geen enkele dolfijn gezien..... Voor de liefhebber hebben we een tegoedbon tot 2014 om een nieuwe dolfijnentocht te maken. Iemand die we hiermee blij kunnen maken? Op de camping stonden we tegen de bosrand aan tussen de mierenhopen, waarmee de jongens en ik niet zo blij waren. Daarom volgende ochtend meteen doorgereden naar Batemans Bay. Prima camping, 1e dag veel zon, 2e dag alleen maar regen. Mies is toen samen met de jongens incl. regenjassen naar een goudstadje gegaan. Ik ben lezend/ slapend in de camper achter gebleven.

Op de campings wordt veelvuldig in de campingkeukens in de buitenlucht gekookt. Erg leuke en gezellige manier van koken, waarbij je al gauw in gesprek komt met andere toeristen, maar juist ook met veel Australiërs. Diverse Australiërs hebben wel een familielid uit NL, bijv. een vader of broer uit Nijmegen, Sneek, Hoensbroek of Geleen. Er zijn veel Nederlanders geëmigreerd. Wij worden heel hartelijk ontvangen, zeker als ze horen dat we Dutchies zijn.

Na Batemans Bay zijn we naar Jindabyne gereden waar we een mooie wandeling hebben gemaakt op de hoogste berg van Australië: Mount Kosciuszko. Deze is 2228 meter hoog. Mies is tot de top gelopen, de jongens en ik hebben 4 km gelopen tot aan het uitkijkpunt. De natuur in deze omgeving vonden wij erg lijken op het Schotse landschap.

Tot nu toe hadden we nog steeds geen wilde kangoeroes gezien, terwijl we toch al ruim 2 weken in Ozzie zijn. Op de highways hebben we wel al veel aangereden versies gespot. Waar blijven ze toch????

Next stop Mallacoota, Mies parkeert in op onze campingplek en bumpt tegen de auto van onze achterburen aan. Daar zitten zij en wij natuurlijk niet op te wachten. De Australiër reageert heel relaxed, draait met een schroevendraaier de kromme nummerplaat eraf, buigt 'm recht en zegt: 'no worries mate' en 'have a great holiday!'. Heerlijk relaxte instelling, dat siert de inwoners hier enorm. In Mallacoota lopen we naar Tip Beach wat verder ligt dan we hadden ingeschat. De jongens zijn wat aan het sputteren, totdat ons oog valt op wel 40 wilde kangoeroes!!! Ze zitten in een kolonne bij elkaar en we kunnen met de fotocamera vrij dichtbij komen. Geweldig!!! Misha en Marijn zijn ook helemaal enthousiast. We lopen vervolgens door naar het strand waar we de enige bezoekers zijn. De jongens bouwen een zandkasteel en we lezen nog wat achter ons parasolletje. Op de camping koken we weer lekker buiten op de BBQ en hebben nog een leuk gesprek met een Limburgse Aussie die al 50 jaar niet meer in NL is geweest. Komende zomer gaat hij samen met zijn Australische vrouw back naar zijn roots voor holiday.

Wij gaan weer door en rijden naar Natonal Park Wilsons Promontory.
Tijdens de lange reis van bijna 500 km rijden we langs een bushfire in Yammer. Metershoge rookpluimen zie je de lucht in gaan, doodeng! Deze brand blijkt al 1 feb gestart te zijn en is al 2 weken bezig. De ondergrondse branden (tuf) zijn moeilijk te stoppen. We rijden langs een gedoofde bushfire waar 11.000 hectare bos er koolzwart uit ziet. Doodzonde!!

Wilsons Promontory is een natuurreservaat waar de Australische elitetroepen in WO II getraind werden. Een prachtige camping die ook zeer in trek is bij de Aussies en van waaruit je mooie wandelingen kunt maken. De 1e avond is er meteen een openlucht bioscoop met de film Yogi Bear. Erg leuk voor kids, maar zeker ook voor volwassenen. Met popcorn en thee genieten we van de film samen met een honderdtal kids die op schoolkamp zijn. Tijdens de film lopen er 2 wilde wombats de bioscoop binnen en blijken zandvlooien mijn voeten lek te steken! Aiaiaiai wat jeukt dat. Gelukkig had ik snel door dat het geen muggenbeten zijn en heb ik van de apotheek wat middeltjes gekregen. We maken 2 mooie wandelingen: de Lilly Pilly Gully wandeling van 6,7 km en de strandwandeling naar de Pillar Point v.v. van 4 km. Prachtig mooie omgeving!!!

Na 2 dagen riiden we door naar Phillip Island waar we naar de Pinguin Parade gaan van kleine waggelende pinguïns van 32 cm die bij zonsondergang het strand opkomen en in de duinen gaan slapen. We zitten 1e rang op een handdoek op het strand, zodat we niet al teveel last hebben van de horde toeristen die op 2 tribunes deze parade aan het aanschouwen zijn. We mogen geen foto's maken, maar hebben wel stiekem film gemaakt. Ik probeer om een stukje film op de weblog te plaatsen. In de duinen zien we de kleine pinguïns van heel dichtbij, erg leuk!!! Misha en Marijn vinden het super!!!

Als laatste bezoeken we op Phillip Island de Panny Chocolat Factory waar je het hele bewerkingsproces van cacao-boon tot verpakte chocolade op een interactieve manier kunt proeven en aanschouwen. Inmiddels zijn we in Melbourne aangekomen, maar dat schrijf ik in een volgend verhaal.

Liefs en fijne krokusvakantie!!!

Katoomba - Blue Mountains

Hi there,

Sinds afgelopen zondag zijn we aan het rondreizen met onze campervan! Deze hebben we bij Apollo in Sydney opgehaald wat niet helemaal vlekkeloos verliep: na 2 uur wachten werden we nog niet geholpen, geen stoel, geen koffie, slechte organisatie en een overspannen manager die ons weigerde om verder te helpen omdat we feedback gaven hoe we de dienstverlening van Apollo ervoeren waarmee hij klaarblijkelijk niet goed kon dealen. Hij gooide ons dossier op een ander bureau, liep weg en liet ons flabbergested achter. Na 2,5 uur zaten we met een andere collega in gesprek die ons prima hielp en zelfs een korting aanbood als pleister op de wonde. Omdat er nog geen camper beschikbaar was, reden we pas na 4 uur richting Katoomba met een vieze camper die van binnen snel even met een doekje voor het oog was schoongemaakt.

Rond 17.00 uur kwamen we aan op de camping in Katoomba. De temperatuur was hier meteen een stuk lager dan in Sydney, nl. tussen de 18 en 26 graden. In totaal zijn we 3 dagen in Katoomba geweest waar we de Blue Mountains met de Three Sisters uitgebreid hebben bezocht. De legende gaat dat de vader van 3 aboriginal dochters zijn meiden in steen heeft veranderd omdat ze aan het flirten waren met jongens van een andere aboriginal stam.

De natuur van de Blue Mountains is indrukwekkend: prachtige bergkliffen, schitterende bomen en planten waaronder heel veel Eucalyptus bomen die heerlijk fris ruiken!!! We hebben 3 ritjes gemaakt met de kabelbaan en de Prince Henry Cliff walk gelopen van 6 à 7 km, wat de jongens prima deden met af en toe de hulp van de Piggy Backrider waarbij ze achterop de rug staan/hangen van 1 van de ouders. Bedankt voor de tip Céline!!

Het slapen in de camper gaat ook prima: Misha en Marijn boven het bestuurdersgedeelte en wij in de camper achterin. De bedden hoeven we niet in te klappen, omdat we nog een zitgedeelte in het midden hebben bij het keukentje. Inmiddels zijn we de jetlag goed te boven en slapen we weer op normale tijden.

Op de camping verbleven diverse Nederlandse stellen, waaronder Femke en Gerard uit Nieuwegein, die al 3 maanden door Australië aan het trekken zijn. Zij gaan nog 1 maand naar Nieuw Zeeland. Van hen hebben we diverse praktische spullen voor in en rondom de camper gekregen. We hebben nu zelfs echte glazen wijnglazen! Femke: het lukt me helaas niet om op jullie weblog te komen, erg jammer....... Daarnaast hadden we buren waaronder 'oma' Marthy die 's avonds voor de jongens voorlas. Gratis oppas!

Onze indruk van Australië en zijn inwoners is heel positief: schitterende natuur, relaxte sfeer en hele behulpzame en enthousiaste mensen!
Ondertussen springt de centrale lamp buiten uit, tijd om naar bed te gaan en de volgende keer weer een nieuw verhaal te schrijven. Heel veel liefs van ons vieren!

Sydney The Rocks

Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we bijna 2 dagen in Sydney, waar we in de gezellige wijk The Rocks verblijven.
Gisteren en vandaag was het erg warm: temperaturen tussen de 37 en 40 graden!!!
Even wennen nadat we uit de kou van Vleuten waren vertrokken...........

De vluchten zijn prima verlopen.
Dinsdagmiddag heeft buuf Rob ons naar het station in Vleuten gebracht. 30 uur later stonden we in Sydney.

Gisteren hebben we een wandeling gemaakt door The Rocks, dit is de oudste buurt van Sydney en ligt vlakbij the Opera House en the Harbour Bridge. 's Avonds lekker gegeten in een heerlijke pizzaria Appetito.

Vandaag na een uitgebreid ontbijt in hotel the Russell de boot genomen naar the Taronga Zoo, waar we de hele ochtend en middag prachtige dieren en shows hebben bekeken. Bij terugkomst was er een gezellige braderie in The Rocks. We hebben daar lekker koffie gedronken, op een marktplein naar life muziek geluisterd en heerlijke Indonesische tapasjes gegeten. Marijn lag op een gegeven moment te slapen en Misha was ook erg moe. Ze liggen nu als een roos te slapen. Ik moet toegeven dat ik zelf ook knikkebollend de weblog aan het vullen ben met een eerste reisverslag en fotoserie.

Morgen verblijven we nog 1 dag in Sydney. Overmorgen pikken we de camper op en rijden we naar Katoomba, waar we in een natuurgebied gaan kamperen.

Liefs van ons allemaal en tot de volgende keer!

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!