mieslot.reismee.nl

Tasmanië: Strahan - Cradle Mountains - Freycinet - Port Arthur

Hallo lieve allemaal,

Wat heerlijk: vandaag is bij jullie de lente begonnen! Wij hoorden al dat de narcissen, krokussen en tulpen hun intrede doen.....
Vandaag is ook de dag dat Misha 5 is geworden, wat een grote vent al!!!
Vanochtend nog maar klein kunnen vieren omdat de wekker al om 06.00 uur ging.
We vliegen vandaag namelijk naar Cairns terug, het vasteland, om morgen door te vliegen naar de Whitsundays, waar het derde deel van onze reis zal plaatsvinden. Heerlijk nog een week chillen bij een Club Med!!! En volgens de weersvoorspellingen krijgen we zonnige temperaturen tussen de 29 - 31 graden!

De afgelopen week hebben we onder andere 3 prachtige National Parken bezocht. Als eerste zijn we in Strahan geweest waar we een prachtige boottocht van 6 uur hebben gemaakt over de Gordon River. Gedurende de boottocht hebben we een paar stops gemaakt en de benen gestrekt. Tijdens 1 van deze stops hebben we Sarah Island bezocht waar in de jaren 1830-1840 criminelen opgesloten werden onder barre omstandigheden. Tijdens de terugreis mochten Misha en Marijn van de kapitein in de stuurhut zitten, dat vonden ze erg cool!!!

Als tweede zijn we in Cradle Mountains National Park geweest. Hier wilden Mies en ik graag de Marion's Lookout hike lopen, met toch wel pittige beklimmingen en afdalingen. Met de piggybacks in onze rugzak en een heerlijk zonnetje gingen we met Misha en Marijn op pad. De jongens hebben de hele wandeling van 6 km (zonder piggyback) gelopen, erg knap! Diverse toeristen gaven de jongens ook complimenten voor hun prestatie. Het resultaat was ook schitterend: een mooi uitzicht op de Cradles en de achterliggende bergpartij. Het is wel erg leuk om te zien dat de jongens zich zo ontwikkeld hebben in het maken van hikes en dat ze er ook steeds meer plezier in krijgen. Toen we het National Park uitreden lag Marijn uitgeteld en afgemat in het busje. Maar toen we zijn beloning gingen incasseren, namelijk een ijsje op het visitors centre, was hij weer springlevend...... 's Avonds wilden de jongens graag voor een 2e keer met de auto en zaklampen op speurtocht naar wildlife in het national park. In een slakkengangetje van 10 km per uur reden we door het park en met onze zaklampen hadden we een goede oogst: we hebben diverse possums en wallaby's gespot. Erg leuk en heel spannend!!! Deze excursie kon je ook georganiseerd met een busje à raison van 25 dollar doen, maar wij hadden met ons viertjes in onze eigen auto veel meer lol!

Het derde park was het Freycinet National Park, waar we 2 nachten in een mooie lodge in het park hebben overnacht. De possums sprongen 's avonds op ons balkon en waren zo brutaal dat ze bijna binnen liepen! In Freycinet hebben we mooie schelpen gezocht op de Honeymoon Bay en op de Wineglass Bay. De Wineglass Bay was alleen maar met een hike te bereiken, maar leverde wel schitterende plaatjes op met een wit (bijna) verlaten strand met heel helder blauwgroen water.

Als laatste zijn we in Port Arthur in het oosten van Tasmanië geweest. Hier hebben we de beruchte gevangenis bezocht waar in de periode 1830 tot 1877 12.500 gevangenen zaten opgesloten. Vluchten was bijna onmogelijk vanwege het water, de bossen en de 15 honden die op het smalste deel van het eiland (100 meter) de wacht hielden. Er werd op het gevangenisterrein in 1850 een gruwelijke methodiek toegepast waarbij de zwaardere criminelen de hele dag met niemand mochten spreken, als ze een uurtje per dag gelucht werden alleen maar met een kap op met 2 ooggaten naar buiten mochten en tijdens de kerkdienst in een individueel hokje in de kerk werden opgesloten zonder überhaupt met een andere gevangene contact te kunnen maken. Van Diemens land zoals Tasmanië vroeger heette, stond bekend als een duivels eiland waar je beter niet terecht kon komen. Misha en Marijn waren allemaal luikjes in het museum aan het openen om te zien wat de misdaden van de gevangenen waren. Voor het stelen van een zakdoek of een paraplu kon je vanuit Engeland al een veroordeling krijgen om op de boot naar Tasmanië te worden gestuurd......... Wat verder veel indruk maakte was het herdenkingsmonument van de 35 slachtoffers die in 1996 zijn gevallen. 15 jaar geleden heeft een doorgedraaide Australische kerel van 28 jaar met een vuurwapen in het wildeweg op het terrein waar wij rondliepen willekeurige mensen dood geschoten. Hij heeft levenslang gekregen en zit nog steeds in Brisbaine in de gevangenis.

Al met al, Tasmanië verlaten we met hele warme gevoelens en sluiten we in ons hart!!! In mijn vorige verhaal stond dat Tasmanië 400.000 inwoners heeft. Dit zijn er ruim 500.000. By the way: Tasmanië is ongeveer 2 x zo groot als NL. De temperaturen afgelopen week waren 's ochtends rond de 14 graden en liepen rond de middag op naar een aangename 20 graden. 's Nachts en af en toe 's morgens hebben we (flinke) regenbuien gehad. Overmorgen zullen we weer in tropischere temperaturen terecht komen.

No worries en see you later!
Liefs van ons vieren!

Albert, Linda, Laura en Anna

Het was me weer een groot genoegen om jullie reisverslag van de afgelopen week te lezen en de foto's te bewonderen.
Hierbij meteen onze hartelijke felicitaties voor Misha!!!
Maak er een gezellige verjaardag van en geniet nog even van het laatste deel van jullie reis.

Liefs en dikke zoenen van ons allen XXXX

John, Marianne, Dennis en Danique

Allereerst natuurlijk een HAPPY BIRTHDAY voor Misha!!!! En een hele bijzondere dag vandaag samen!Wat een geweldige verhalen en prachtige foto's zeg!!Ongelooflijk wat jullie allemaal al hebben meegemaakt en gezien! We zijn heel benieuwd naar de life story's!!
Geniet heerlijk van jullie laatste week met veel zon zee en strand!!! liefs van ons xxx

Marlies,Patrick,Jelle & Wessel

Lang zal hij leven, lang zal hij leven...... HIEP HIEP HOERA!!!! Mischa van harte gefeliciteerd met je 5e verjaardag. We wensen jullie samen een hele mooie en zonnige verjaardag!!! 3 verjaardagszoenen en een knuffel van ons allen.

Walter de Bruin

Van Harte Gefeliciteerd Mischa met je 5e verjaardag,nu al een grote knul aan het worden.
En nog veel reisplezier in Australie.

Monique,Marcel, Luna en Dalí

Wat een super verhaal weer en mooie foto's van de diverse dieren.
Van harte gefeliciteerd met Misha zijn 5e verjaardag. Al een grote vent hoor!!
Maak er een fijne dag van en nog veel plezier op de Whitsundays ben jaloerssssss.
X van ons allemaal.

Rob, Daan en Petra

Lieve Misha van harte gefeliciteerd met je 5e verjaardag. heb je al een mooi cadeau gescoord? Je hebt samen met je broertje en papa en mama al wel een hoop avonturen beleefd! Als je over anderhalve week thuis komt moet je maar eens uitgebreid vertellen over al je heldendaden en de mooie (en ook best enge) beesten die je hebt gezien. Maar zo te lezen hebben jullie het daar geweldig naar het zin en denken jullie nog niet aan naar huis gaan. Geniet nog maar van dat mooie land en we zien jullie graag weer thuis zodat we over de heg kunnen zwaaien...
veel liefs van Rob de pop, Daan de haan en Petra de kip

Paul, Mariëtte, Jolieve, Feline en Tibeau

Hieperdepiep Hoera, Misha is 5 jaar! Van harte gefeliciteerd Misha, heb je ook een leuke verjaardag gehad? Kom je snel al je verhalen vertellen, Jolieve en Feline zijn ook heel benieuwd naar al jullie avonturen!

Hi lieverds, gefeliciteerd met jullie zoon!
Goh, wat hebben jullie toch al veel gezien en meegemaakt, heerlijk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te zien. En nu nog even heerlijk genieten van zon, zee en strand in de Club Med!
Veel liefs, Paul, Mariëtte, Jolieve, Feline en Tibeau

Olof

Van harte gefeliciteerd Misha! Wat heerlijk om tijdens zo'n bijzondere vakantie jarig te zijn. Je zou bijna geen cadeau's meer willen. Toch?
Ik kijk nu al uit naar jullie volgende reisverslag en foto's!
Veel liefs, ook van Yasmin

Dick

Hoera Misha, proficiat met je verjaardag. Heb je al gevraagd of je een possum mee naar huis mag nemen? Best leuk voor thuis in jullie mooie tuin!
Heerlijk om jullie verslagen en foto's bijna life te lezen. Geniet er nog lekker nog, back home is de lente is echt begonnen! Cheers mates! Dick

Pieter

Hoi allemaal,

Misha, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! (21/03)
Ook al is het al weer enkele dagen later, ik hoop dat je
een leuke verjaardag hebt gehad.
5 jaar worden en dat nog wel in Australië. Dat is toch wel heel bijzonder (Happy Birthday to you!)
Zoals ik al eerder heb laten weten ben ik druk geweest met de Stille Omgang en de organisatie van
alle vieringen in onze kapel.
Tevens zijn er schilders bezig geweest op de pastorie.
Ik kom in ieder geval naar je verjaardag op zondag in april. Dan maak ik het (hopenlijk) wel weer goed!

Nog een fijne vakantie en tot mailens!
GRoetjes, Pieter

Mariet en Pap

Hallo lieve Micha.

Nog even een lieve groet van ons. Nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.5 jaar ben je geworden, nu hoor je niet meer bij de kleutertjes. we komen 10
April naar Vleuten dan krijg je iets leuks. Opa en Oma Baarlo Lang zal Micha Leven in de gloria.!!!

Lies en Jac

Hallo Maurice Lian Micha en Martijn.
Martijn Alsnog gefeliciteerd met je 5 verjaardag, als we alles zo lezen is dit voor de mannen en jullie een geweldige vakantie, geniet ervan. Jullie hebben nog een paar dagen en dan is het feest afgelopen.
We hebben vanmiddag in de Venloloop Emmy nog gezien, ze liep vrij vooraan, ik riep op haar en ze zwaaide terug.
We wensen jullie een behouden terugreis en een goede thuiskomst.

Lies en jac

De Smedtskes

Hi Guys,
het goede leven van no worries zit er bijna op, hopelijk geen regen meer deze laatste dagen. Heel veel plezier nog. En Maurice...in Nederland weer trainen? Wil heeft gisteren de Venloop gelopen, was (redelijk) tevreden met 1u 45 min.
Een hele goede terugreis en tot 10 april! :)
Groetjes uit Baarlo