mieslot.reismee.nl

Jervis Bay - Batemans Bay - Jindabyne - Mallacoota - Wilsons Promontory - Phillip Island

Hi mates!

Afgelopen week hebben we ruim 2000 km gereden. Mies is al heel handig met de campervan zowel op de highway als op onverharde gravelwegen.
Tot nu toe heb ik me er nog niet aan gewaagd om met 7 meter 30 op de linkerkant van de weg te rijden. Even een update van de highligts van afgelopen dagen:

Na de Blue Mountains zijn we naar Jervis Bay gereden waar we een dolfijnentocht hebben gemaakt. De boottrip was leuk, we hebben alleen geen enkele dolfijn gezien..... Voor de liefhebber hebben we een tegoedbon tot 2014 om een nieuwe dolfijnentocht te maken. Iemand die we hiermee blij kunnen maken? Op de camping stonden we tegen de bosrand aan tussen de mierenhopen, waarmee de jongens en ik niet zo blij waren. Daarom volgende ochtend meteen doorgereden naar Batemans Bay. Prima camping, 1e dag veel zon, 2e dag alleen maar regen. Mies is toen samen met de jongens incl. regenjassen naar een goudstadje gegaan. Ik ben lezend/ slapend in de camper achter gebleven.

Op de campings wordt veelvuldig in de campingkeukens in de buitenlucht gekookt. Erg leuke en gezellige manier van koken, waarbij je al gauw in gesprek komt met andere toeristen, maar juist ook met veel Australiërs. Diverse Australiërs hebben wel een familielid uit NL, bijv. een vader of broer uit Nijmegen, Sneek, Hoensbroek of Geleen. Er zijn veel Nederlanders geëmigreerd. Wij worden heel hartelijk ontvangen, zeker als ze horen dat we Dutchies zijn.

Na Batemans Bay zijn we naar Jindabyne gereden waar we een mooie wandeling hebben gemaakt op de hoogste berg van Australië: Mount Kosciuszko. Deze is 2228 meter hoog. Mies is tot de top gelopen, de jongens en ik hebben 4 km gelopen tot aan het uitkijkpunt. De natuur in deze omgeving vonden wij erg lijken op het Schotse landschap.

Tot nu toe hadden we nog steeds geen wilde kangoeroes gezien, terwijl we toch al ruim 2 weken in Ozzie zijn. Op de highways hebben we wel al veel aangereden versies gespot. Waar blijven ze toch????

Next stop Mallacoota, Mies parkeert in op onze campingplek en bumpt tegen de auto van onze achterburen aan. Daar zitten zij en wij natuurlijk niet op te wachten. De Australiër reageert heel relaxed, draait met een schroevendraaier de kromme nummerplaat eraf, buigt 'm recht en zegt: 'no worries mate' en 'have a great holiday!'. Heerlijk relaxte instelling, dat siert de inwoners hier enorm. In Mallacoota lopen we naar Tip Beach wat verder ligt dan we hadden ingeschat. De jongens zijn wat aan het sputteren, totdat ons oog valt op wel 40 wilde kangoeroes!!! Ze zitten in een kolonne bij elkaar en we kunnen met de fotocamera vrij dichtbij komen. Geweldig!!! Misha en Marijn zijn ook helemaal enthousiast. We lopen vervolgens door naar het strand waar we de enige bezoekers zijn. De jongens bouwen een zandkasteel en we lezen nog wat achter ons parasolletje. Op de camping koken we weer lekker buiten op de BBQ en hebben nog een leuk gesprek met een Limburgse Aussie die al 50 jaar niet meer in NL is geweest. Komende zomer gaat hij samen met zijn Australische vrouw back naar zijn roots voor holiday.

Wij gaan weer door en rijden naar Natonal Park Wilsons Promontory.
Tijdens de lange reis van bijna 500 km rijden we langs een bushfire in Yammer. Metershoge rookpluimen zie je de lucht in gaan, doodeng! Deze brand blijkt al 1 feb gestart te zijn en is al 2 weken bezig. De ondergrondse branden (tuf) zijn moeilijk te stoppen. We rijden langs een gedoofde bushfire waar 11.000 hectare bos er koolzwart uit ziet. Doodzonde!!

Wilsons Promontory is een natuurreservaat waar de Australische elitetroepen in WO II getraind werden. Een prachtige camping die ook zeer in trek is bij de Aussies en van waaruit je mooie wandelingen kunt maken. De 1e avond is er meteen een openlucht bioscoop met de film Yogi Bear. Erg leuk voor kids, maar zeker ook voor volwassenen. Met popcorn en thee genieten we van de film samen met een honderdtal kids die op schoolkamp zijn. Tijdens de film lopen er 2 wilde wombats de bioscoop binnen en blijken zandvlooien mijn voeten lek te steken! Aiaiaiai wat jeukt dat. Gelukkig had ik snel door dat het geen muggenbeten zijn en heb ik van de apotheek wat middeltjes gekregen. We maken 2 mooie wandelingen: de Lilly Pilly Gully wandeling van 6,7 km en de strandwandeling naar de Pillar Point v.v. van 4 km. Prachtig mooie omgeving!!!

Na 2 dagen riiden we door naar Phillip Island waar we naar de Pinguin Parade gaan van kleine waggelende pinguïns van 32 cm die bij zonsondergang het strand opkomen en in de duinen gaan slapen. We zitten 1e rang op een handdoek op het strand, zodat we niet al teveel last hebben van de horde toeristen die op 2 tribunes deze parade aan het aanschouwen zijn. We mogen geen foto's maken, maar hebben wel stiekem film gemaakt. Ik probeer om een stukje film op de weblog te plaatsen. In de duinen zien we de kleine pinguïns van heel dichtbij, erg leuk!!! Misha en Marijn vinden het super!!!

Als laatste bezoeken we op Phillip Island de Panny Chocolat Factory waar je het hele bewerkingsproces van cacao-boon tot verpakte chocolade op een interactieve manier kunt proeven en aanschouwen. Inmiddels zijn we in Melbourne aangekomen, maar dat schrijf ik in een volgend verhaal.

Liefs en fijne krokusvakantie!!!

monique

We vroegen ons al af wanneer komt het volgende verhaal op de web. We worden weer op onze wenken bedient want email aan en ja hoor het verhaal. Heerlijk om te lezen dat het goed gaat en de jongens ook super momenten hebben.

marianne

lieve verre vakantiegangers,
Wat een geweldige reis zeg!! En zo fijn om dit op afstand te kunnen volgen! Wacht steeds met spanning jullie mail af en ja hoor heb net jullie nieuw verhaal gelezen. Zo fijn om te zien dat het zo goed gaat met jullie en jullie zo heerlijk genieten met zijn 4-tjes van al dat moois! John, Marianne, Dennis en Danique

Winston en Karin

Hallo vakantiegangers,
Wat fijn om te lezen en te zien dat jullie het zo goed maken. Geniet maar goed van het mooie land en de indrukken die jullie opdoen.
Groeten, Winston, Karin, Victor en Julian

Margreet Rave

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en wat ben ik jaloers op jullie! Geniet ervan, deze tijd samen is onvergetelijk. En voor je het weet, ben je weer terug in ons koude kikkerlandje.

Have fun and enjoy!
groeten, Margreet

Monique vD

Heel leuk om jullie tour te volgen en de beschrijving is zo goed dat ik me waan in Australië.... helaas, wij weer bijna in de waan van alledag, morgen weer aan het werk. Blijf lekker genieten en nieuwe ervaringen opsnuiven!

Marina

Hé daar vakantiegangers, wat leuk om te lezen wat jullie allemaal voor moois zien. Leuk ook die foto's. Het is een beetje mee reizen vanaf hier achter mijn laptop.
Geniet ervan en veel plezier!
Groetjes Marina

Gill en Rob

Wat geweldig! Jullie hebben al veel meegemaakt en ontzettend veel km's gereden. Super ervaringen opgedaan die je jongens (en jullie) niet zullen vergeten. Put a shrimp or two on the barbie for us mate! Enjoy .....

Floor

Lianne wat kun jij leuk schrijven en laat Maurice dan maar lekker rijden. Leuke foto's en je kunt zien dat jullie er allemaal van genieten. Moeten wel lang wachten op een nieuw verhaal, want het is zo leuk om te lezen en mee te leven! Geniet van alle ervaringen, dikke kus aan jullie alle! Floor XXX

Ria Verheul

Hallo allemaal,
Geweldige verhalen en hele leuke foto's. Leuk om jullie zo samen te zien en jullie te zien genieten van jullie mooie reis.
Blijf jullie van een afstand volgend en verheug me weer op je volgende verhaal.
Heel veel reis en camping plezier.

Adelbert, Linda, Laura & Anna

Lieve allemaal,

Jullie zijn nog maar pas onderweg en hebben al zo veel gedaan en meegemaakt. Het is ontzettend leuk om het vanaf hier zo te volgen.
Erg attent dat je ook aan onze krokusvakantie denkt. We zijn gewoon thuis en/of aan het werk maar ach, verschil moet er zijn.
Toevallig gisteren nog gesproken over al die Nederlanders die naar Australie zijn geemigreerd en dat als ze horen dat je uit Nederland komt, ze inderdaad altijd weer iemand uit hun eigen familie kennen, die er vandaan komt en er met warmte over spreken.
Blijf lekker genieten en vooral aktief want dan genieten wij ook mee.
Veel liefs van ons allen.

Lfs Linda

Pieter

Hoi allemaal,
Jammer dat jullie geen dolfijnen hebben gezien maar wel kangagoos en Pinguins!
Jullie hebben heel wat meegemaakt.
Ook het goudzoeken lijkt me leuk voor de jongens.

Ik ben benieuwd of jullie nog een koalabeer gaan ontmoeten.

Nog een fijne vakantie en ik geniet van jullie avonturen.

Tot de volgende keer.

Groet,
Pieter

anouk

Hallo,

Wat vervelend dat jullie geen dolfijnen hebben gezien. Is het aanbod van de tickets nog geldig. Ik zou ze graag willen hebben. Je kunt me mailen als je wil: anoukvanvught@hotmail.com

Lianne

Hallo Anouk,

Wat grappig dat je dit gelezen en gevonden hebt op onze weblog! We hebben ze nog en ze zijn geldig tot feb 2013. Wanneer ben jij daar? Als je je adres geeft, sturen we de tegoedbon met de post toe. Hopelijk zie jij de dolfijnen wel en kun je ons daar nog een leuke foto van sturen!

Groeten, Lianne