mieslot.reismee.nl

Whitsundays

Hi mates,

Nog even een korte update van onze laatste week in Australië op tropisch eiland Lindeman, één van de eilanden van de Whitsundays. Via Cairns, het vasteland, zijn we naar Hamilton Island gevlogen in een propellor vliegtuigje. Op Hamilton hadden we niet meteen aansluiting op de boot. Daarom voor een uur een golfkarretje gehuurd om Hamilton te verkennen. Lekker een beetje rond gecrossed op het eiland waar het subtropisch heet was..... Dit lag niet aan de temperatuur van rond de 30 graden, maar aan de luchtvochtigheid van 90%. Pfffffff......dat zijn wij Dutchies niet gewend..... Vervolgens werden we als enigen op de boot naar Lindeman gevaren. Daar stond letterlijk een juichend ontvangstteam van Club Med klaar!

Club Med Lindeman bestaat uit GO's (Gracious Organisers) wat vnl. backpackers zijn, die voor 6 maanden een contract hebben op 1 lokatie. De backpackers hebben kost/inwoning en een klein inkomen als ze hier aan het werk zijn. Eigenlijk zijn ze zelf hun 'vakantie' aan het vieren en vieren wij dat met hun mee. Er is weinig hiërarchie, de contacten zijn heel familiair. De meeste backpackers zijn heel enthousiast en multitasking. 's Ochtends staan ze in het restaurant, achter de receptie of zijn bezig in de Mini Club, 's avonds zijn het de theatermakers die een show opvoeren en de GM's (alle gasten) vermaken. Misha en Marijn vinden de theatershows harstikke leuk, wat tevens een goede stimulans is om hun bordje avondeten op te eten. Of zijn dat toch de ijsjes die ze zelf halen: 'icecream please' en dan de favoriete kleur aanwijzen en als de buit binnen is: 'thank you!' zeggen?!??

De eerste dag hebben we even rustig aan gedaan om onze draai te vinden wat betreft luchtvochtigheid en lekker aan de pool gelegen. De 2e dag hebben we al vroeg een wandeling gemaakt naar Gap Beach, een strand 2,7 km verderop. De hike was erg pittig, warm en zweterig...... Onderweg hebben we een kolonie van vleermuizen gezien, brrrrrrrr.......scarey al die enge en schreeuwende duiveltjes in de bomen. Tevens heel veel tropische vlinders gezien, zie ook 'Overzicht dieren Australië' op de weblog. Bij terugkomst hadden we echt behoefte aan een verkoelende duik....... In het zwembad ontmoetten Misha en Marijn hun vriendje Jarvis uit de Goldcoast, Queensland. Ze hebben diverse dagen erg leuk gespeeld met Jarvis en wij hadden een heel leuk contact met de ouders Lisa en Jason. De 4e dag hebben Mies, Jason en ik een hike gemaakt naar Mount Oldfield, waar je een 360 graden view hebt over het eiland, prachtig en adembenemend mooi!!! De jongens waren naar de Mini Club waar ze koekjes hebben gebakken in het restaurant.

De 5e dag zijn we naar een platform op de Great Barrier Reef gevaren. Wij dachten al midden in het reef te zitten met Lindeman Island, maar dit blijkt toch nog 75 km verderop te liggen. Op het platform kon je duiken, snorkelen, mee met een onderwater kijkboot en lunchen. Mies en ik hebben een duik gemaakt van 45 minuten. Hele mooie vissen gezien! Het koraal was vrij monotoon qua kleur, hiervan hadden we hogere verwachtingen. Maar het feit dat we samen een duik hebben gemaakt was helemaal top! Vervolgens met Misha en Marijn gesnorkeld. Misha had de smaak te pakken, Marijn kreeg een aantal keren zoutwater binnen en vond het daarom minder leuk. Ze zagen er met hun stingerpakken als kleine Teletubbies uit, grappig! Op de terugweg begon het tropische hoosweer: regen, regen en nog eens regen...... Tevens een stevige windkracht waardoor de boot op de terugweg klotsend tegen de golven opging! Misha en ik hebben onze lunch weer 'terug gegeven' aan de bemanning :( :( :(

Zondag 27/3 heeft het op een uurtje na alleen maar geregend........... Dit is de andere kant van een subtropisch oord. Als het regent kan het gewoon dagen achter elkaar regenen. Zoals ook op de maandag: regen, regen, regen.... We hebben nog nooit zoveel regen gezien.......Temperatuur is rond de 27 graden, luchtvochtigheid rond de 70 à 80%, maar een leuke buitenactiviteit zit er helaas niet in. Dat is dus overgeven aan het niets doen: beetje lezen, overdag slapen, spelletje Monopoly met de jongens, café latte, cocktail van de dag en nog een cocktail van de dag. Ook wel heel relaxed, toch?! Tussen het Monopoly door nog even meegedaan met circus trapeze bij de binnenactiviteiten. Mies deed het erg goed, ik denk dat zijn balletlessen van vroeger zeker in zijn voordeel hebben gewerkt!!! :). Het ziet er naar uit dat het dinsdag ook de hele dag regent. En woensdag begint onze terugreis alweer naar NL: 2 domestic vluchten en 3 internationale vluchten.

We hebben genoten met zijn vieren van onze reis!!! De combie van campervan - B&B's en chillen op een tropisch eiland was zalig (compliment aan Mies voor de organisatie!!!). Tasmanië vonden we het mooist. Onze hoofden zijn helemaal leeg van zorgen en we voelen ons lekker relaxed. De 'no worries' mentaliteit van Australië gaan we zeker meenemen naar NL waar we nog een paar weken vrij zijn.

See you in the Netherlands mates!!!
Big hug van ons vieren X

Marlies en de mannen.

Geniet nog even van de laatste dagen en alvast een goede terugreis gewenst.
Liefs Marlies

floor

Jammer van de regen nu en ook even bijkomen van wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben. Wens jullie een hele goede reis terug en ik zal de leuke reisverslagen om te lezen zeker gaan missen.
Tot gauw in Holland.
dikke kus Floor

Danny

Heerlijk nog even zo'n lang reisverslag voor op het nachtkastje vanavond!! overigens hier is het al heerlijk lente.

Zal ik nog even boodschappen doen en die woensdagavond alvast in de ijskast zetten? dan kunnen jullie donderdag rustig bijkomen van de lange reis. Ik hoor het wel.....moeders wil graag een bloemetje/paaseitjes neer zetten.

monique en de mannen

jammer van de regen maar ik weet dat luieren daar ook heerlijk kan zijn. Goede terug reis en we zien elkaar in ieder geval in het weekend van 10 april.

Nannet

Dank voor alle mooie verhalen. Heb er erg van genoten. Jullie goede terugreis en tot snel!

Celine Moerdijk

Nog even genieten van jullie vakantie ! Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt, super leuk om jullie verhalen en avonturen te lezen & te bekijken ! Alvast een hele fijne terugreis, groetjes !

Silvia en de mannen

Wat een perfecte afsluiting! Heerlijk hoor, geniet er nog van en houd het gevoel zolang mogelijk vast.

tot snel,
Liefs, Silvia en de mannen

Margreet Rave

Wat is het snel gegaan! Fijn dat jullie zo hebben genoten. Wij konden in Nederland mee genieten door jullie mooie verhalen. Voor overmorgen: een hele goede terugreis en tot in Nederland!

Gill en Rob

Wat een belevenis! Als ik jullie verhalen lees en de foto's zie ... a dream come true! Geniet van de laatste dagen (met of zonder regen) en een goede reis terug. Zoveel herinneringen die jullie nooit afgepakt kunnen worden - geweldig!

Clarinda

Hartstikke leuk om jullie zo gevolgd te hebben via deze weg! Een goede terugreis gewenst en tot snel spreeks!

Liefs Clarinda

Monique vD

Dank voor de mooie verhalen. Goede terugreis en hou thuis de no-worries mentaliteit maar lang vast.....

GrMonique

rob en janine

Hé Lianne, Maurice en kids!
Prachtige verhalen en enig om de fotoos te bekijken. De pret spat er af en die prachtige natuurplaatjes! Ik liep wat achter met het volgen van je log en heb nu even een paar weken achter elkaar bekeken. Overweldigend veel en bijzonder allemaal! Wat moet dit ook voor de jongens een wereldervaring zijn!! Het eind komt in zicht... maar ook wel heel gezellig als jullie straks weer thuis zijn!

groet! Janine

Mariet en Pap (Geert) van Wijlick

Lieve aventuriersters,

Wij wensen jullie een hele goede reis terug naar Nederland . Tot ziens op 10 April
Mariet en pap.

Rob, Petra en Daan

Lieve grote en kleine buufs,
Het grote avontuur bijna ten einde. Wat geweldig om jullie reis te volgen en een beetje mee te genieten.
We wensen jullie een goede thuiskomst! We zijn er helemaal klaar voor om alle jullie verhalen live te ontvangen. Het huis wacht op jullie....
Welkom terug.

Liefs en huggies
Rob, Petra en Daan

ria

Hallo,
Heb een beetje laat jullie laatste verslag gelezen en waarschijnlijk zijn jullie al met de terugreis begonnen.
Heb genoten van jullie verslagen. Wat een grandioze reis hebben jullie samen met de kids gemaakt. Gaaf dat de kids er ook zo van hebben genoten. Een hele goede terugvlucht en geniet nog even na in Nl van jullie prachtige reis in Australia.
Lianne zie je weer aan het einde vd maand april . Fijne Paasdagen in NL.
Groetjes,
Ria

Jeanine

Welkom terug van een fantastische reis. Houd dat lekkere lay back gevoel maar vast.
Tot snel.
liefs Jeanine