mieslot.reismee.nl

Katoomba - Blue Mountains

Hi there,

Sinds afgelopen zondag zijn we aan het rondreizen met onze campervan! Deze hebben we bij Apollo in Sydney opgehaald wat niet helemaal vlekkeloos verliep: na 2 uur wachten werden we nog niet geholpen, geen stoel, geen koffie, slechte organisatie en een overspannen manager die ons weigerde om verder te helpen omdat we feedback gaven hoe we de dienstverlening van Apollo ervoeren waarmee hij klaarblijkelijk niet goed kon dealen. Hij gooide ons dossier op een ander bureau, liep weg en liet ons flabbergested achter. Na 2,5 uur zaten we met een andere collega in gesprek die ons prima hielp en zelfs een korting aanbood als pleister op de wonde. Omdat er nog geen camper beschikbaar was, reden we pas na 4 uur richting Katoomba met een vieze camper die van binnen snel even met een doekje voor het oog was schoongemaakt.

Rond 17.00 uur kwamen we aan op de camping in Katoomba. De temperatuur was hier meteen een stuk lager dan in Sydney, nl. tussen de 18 en 26 graden. In totaal zijn we 3 dagen in Katoomba geweest waar we de Blue Mountains met de Three Sisters uitgebreid hebben bezocht. De legende gaat dat de vader van 3 aboriginal dochters zijn meiden in steen heeft veranderd omdat ze aan het flirten waren met jongens van een andere aboriginal stam.

De natuur van de Blue Mountains is indrukwekkend: prachtige bergkliffen, schitterende bomen en planten waaronder heel veel Eucalyptus bomen die heerlijk fris ruiken!!! We hebben 3 ritjes gemaakt met de kabelbaan en de Prince Henry Cliff walk gelopen van 6 à 7 km, wat de jongens prima deden met af en toe de hulp van de Piggy Backrider waarbij ze achterop de rug staan/hangen van 1 van de ouders. Bedankt voor de tip Céline!!

Het slapen in de camper gaat ook prima: Misha en Marijn boven het bestuurdersgedeelte en wij in de camper achterin. De bedden hoeven we niet in te klappen, omdat we nog een zitgedeelte in het midden hebben bij het keukentje. Inmiddels zijn we de jetlag goed te boven en slapen we weer op normale tijden.

Op de camping verbleven diverse Nederlandse stellen, waaronder Femke en Gerard uit Nieuwegein, die al 3 maanden door Australië aan het trekken zijn. Zij gaan nog 1 maand naar Nieuw Zeeland. Van hen hebben we diverse praktische spullen voor in en rondom de camper gekregen. We hebben nu zelfs echte glazen wijnglazen! Femke: het lukt me helaas niet om op jullie weblog te komen, erg jammer....... Daarnaast hadden we buren waaronder 'oma' Marthy die 's avonds voor de jongens voorlas. Gratis oppas!

Onze indruk van Australië en zijn inwoners is heel positief: schitterende natuur, relaxte sfeer en hele behulpzame en enthousiaste mensen!
Ondertussen springt de centrale lamp buiten uit, tijd om naar bed te gaan en de volgende keer weer een nieuw verhaal te schrijven. Heel veel liefs van ons vieren!

Dick

Hello mates, wat een heerlijk om jullie reisverhalen te lezen en zo herinneringen aan onze eigen avonturen door Ozzie land op te halen. Blue Mountains zijn een aardig voorspel van al hetgeen jullie aan natuurbelevingen te wachten staat. Geniet van elk moment en niet met mate!
Liefs aan jullie allen. Lise & Dick

Afra

Hallo familie!!

Wat een leuke foto's en verhalen, super leuk! Verpleegster Afra zorgt heeel goed voor Jasper hoor, bedankt voor de kaart ;)

Heel veel plezier en geniet ervan!! (Komt wel goed zo te zien!)

Groetjes!!!

Afra en (manke) Jasper

Céline

Hai Lianne & familie natuurlijk !
Wat een prachtige verhalen, avonturen en foto's ! En ik vind het natuurlijk erg leuk om te lezen dat de Piggyback riders zo goed bevallen ! Geniet-ze en nog veel plezier !!
Groetjes,
Céline

Janine en Rob

Hoi buurtjes,
We zijn net terug uit Gran Canaria en hebben daar een lekker ontspannen tijd met mooi weer gehad. Gelukkig is het allemaal goed gekomen met de camper. Hoe vinden de jongens het allemaal? We blijven jullie volgen vanuit het regenachtige Vleuten.

marina

hoi australian/ vleutenaren, ik hoop dat jullie de slechte start met de camper weer te boven zijn en nu tot rust komen en komende weken echt lekker kunt genieten. We hebben de blue mountans even op google opgezocht zodat we een beetje kunnen meegenieten. mooooii. misha we hebben al heel veel plaatjes voor je voetbalboek en jasper en pieter hebben er al een stapeltje ingeplakt. Jongens hebben jullie daar al kunnen zwemmen? veel plezier. groeten ook van opa jasper en pieter