mieslot.reismee.nl

Melbourne - Great Ocean Road

Hello again!

Afgelopen zaterdag t/m dinsdag zijn we in de op een na grootste stad van Australië geweest, nl. Melbourne. We zaten in een suburb Coburg op een Big4 camping. Prima camping met leuke mensen. Bij aankomst op zaterdagmiddag zijn we meteen het zwembad ingedoken. Het was lekker zonnig, dus een frisse duik was zeker welkom! Ook zat er een lekker bubbelbad bij waarin we kennis maakten met een leuk stel uit Nieuw Zeeland met 2 kids van 2 en 4 jaar. Misha en Marijn hadden meteen contact met zoontje Lucas van 4 jaar ondanks de taalbarrière. Wij raakten gezellig in gesprek met de ouders, die een eigen bedrijf hebben in NZ en inbouwkasten maken. We hebben samen nog smakelijk gelachen om de Heineken reclame met inbouwkast en walking fridge!

Zondagmorgen eerst een stuk gelopen naar de tram. Het busverkeer rijdt niet of nauwelijks op zondag. In het centrum hebben we het Melbourne Museum bezocht met als thema 'Science'. Met veel interesse en interactie ook voor de kinderen hebben we hier 4,5 uur rondgestruind tot sluitingstijd! Erg leuk waren de dinosaurussen, spinnen, mieren, de 3D film 'Hubble' over astronauten die in de ruimte een reparatie uitvoeren aan een telescoop, diverse filmpjes over de aarde en vulkanen. In het museum spraken we een vrouw uit Adelaide die met een man uit Geleen is getrouwd. Nog gelachen om de Limburgse vlaaien die haar ook welbekend waren!!! Na het museum nog lekker in de Italiaanse straat van Melbourne een pizza gegeten en vervolgens weer met de tram naar 'huis'.

Maandagmorgen met de bus en tram naar het centrum. We hebben de Skytoren van 300 meter hoog bezocht. In de Skytoren had je een prachtig overview van de stad en met verrekijkers kon je o.a. inzoomen op het Government House, Botanic Gardens, Australian Open, Victoria Market, Central Business District, de haven, de rivier Yarra, etc. Mies is nog een half uurtje koffie gaan drinken bij zijn collega's van PWC Melbourne.

Dinsdag weer ons boeltje gepakt en naar Torquay gereden waar we in een outlet zaak leuke QuickSilver kleding hebben gekocht. Margreet, bedankt voor de tip die we uit jullie weblog hebben gehaald! En Jeroen: Mies heeft me toch een paar stoere broeken gekocht! Van de zwart-witte mag ik nu stoflappen maken!!!

Vervolgens gisteren en vandaag heerlijk langs de Great Ocean Road naar het zuiden gereden. In Cape Otway de vuurtoren bezocht en de Otway Treetop Walk over ijzeren bruggen gelopen, langs de toppen van 100 meter hoge bomen. Op het Bimbi Caravan Park hééél veel koalaberen gezien en van dichtbij kunnen fotograferen!!! Vandaag prachtige kliffen, rotspartijen, caramelkleurige stranden, helder blauwgroen Tasmanisch zeewater en woeste kraakwitte golven bewonderd, waaronder de 12 Apostels!!!

We zijn inmiddels gearriveerd in National Park The Grampions, waar de kangoeroes tussen de campers doorlopen, maar dat horen jullie de volgende keer uitgebreider!

No worries and see you later on the weblog!

Nicole

Wat weer een heerlijk verhaal, weet dat het hier ( HK Diemen ;-) ) mistig nat en koud is! Dus extra hard genieten daar.
Enjoy!
Liefs Nicole

Olof

Dat klinkt erg goed! Ik ben blij dat jullie het zo naar de zin hebben. Alleen jammer om te lezen dat Maurice zijn witte broek met strepen niet meer gaat dragen ?
Veel plezier in the Grampians!

Koen

G'day mate!

Wat leuk om te lezen! Jullie zijn echt op reis zo te lezen. Geniet van alles daar en vergeet niet naar Kangaroo Island te gaan...

Hier bij Winnock alles ok!

Liefs, Koen

Rob en Janine

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben. De wereld is wel klein als jullie zoveel Nederlanders tegen komen. Ik mis wel een beetje de foto's van de kangeroe's en koala's. Maar misschien komen die nog. Hier in Vleuten gaat alles z'n (mistige) gangetje en staat jullie huis er prima bij :)

Marian

Wat heerlijk om deze vakantieverhalen te lezen. Op de foto's zien jullie er alle 4 ook zo lekker relaxed uit! Geniet er nog lekker van.

Wil, Anique, Wouter & Lieke

Waw, indrukwekkend allemaal en weer geweldige foto's. De spin vind ik iets minder..., ik zou geen oog meer dicht doen!
Groetjes en een knuffel aan de boys en tot next story!
Liefs,
Wil, Anique
Wouter & Lieke

moeders

Floor en ik bekijken jullie foto's en tekst. Mis jullie enorm, maar ben blij dat de vakantie tot nu toe zo'n succes is!
Geniet van de komende weken en ik lees jullie berichten met veel plezier. Dikke kus aan de jongens en jullie omhelsd.

Toine

Wat een heerlijkheid hoor, zo kunnen reizen met die mannetjes. En wat fijn dat het lekker weer is en dat je kunt doen wat je wil..Zaalig, ga ook maar eens een vakantie vastleggen in de nabije toekomst!

Groeten en leuke foto's!

Silvia en Frank

Ontzettend heerlijk om jullie te volgen!
Nou vandaag zijn de laatste chocolaatjes opgegeten door Luuk en Stijn van jullie gekregen Spiderman advent kalender.
De eerste reactie van Luuk was dan ook:"Nu komen Misha en Marijn weer thuis", maar ik heb hem toch even moeten teleurstellen dat dat nog even duurde.
Maar ze vinden het erg leuk om de foto's te bekijken!
Geef ze maar een dikke knuffel namens de mannen en blijf vooral zo genieten!
Liefs, Frank en Silvia

Stijn

Hallo daar in Australie,

Vandaag kreeg ik voor mijn 4e verjaardag een heel leuk kaartje van jullie via de post. Daar was ik heel erg blij mee. Bedankt en tot snel, ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben, en ik hou een stoeltje vrij in de klas voor Marijn.

Stijn.

Rob en Petra

Hi buren,
Wat een mooie en stoere reisverhalen over spinnen (brrrr), koala's (lief), dino's, dolfijnen (helaas) en toch nog veel kangaroes....Wat een avonturen beleven jullie met z'n viertjes. Lijkt ons geweldig zo 2 maanden dagelijks bbq-en (kunnen we dat deze zomer ook niet doen bij jullie als ervaren buitenkokers...). Ook de foto's zijn prachtig, vooral die van The Arch met die mooie weerspiegeling. En wat zijn jullie al lekker gekleurd, vooral Mies is het goede Australische leven aan te zien. Goed zo Mies!!
Hier alles ok. Wij zijn net terug van een heerlijke zonnige wintersport. Erg genoten ondanks dat Daan de 1e dag al zijn pols brak met snowboarden.

Heel veel liefs en ga door met genieten want voor je het weet is die laatste maand weer voorbij.

Rob, Petra en Daan

Germa

Hallo daar,

Wow, wat een super ervaringen hebben jullie de afgelopen weken meegemaakt. Het begon nog relatief rustig en relaxed in Sydney, maar nu krijgen jullie echt alle aspecten van Australie voorgeschoteld op jullie tournee door dit fascinerende land. Geweldige foto's!!! Het is net of ik met jullie meereis, alles zo echt en natuurlijk! Echt genieten om mee te lezen en te zien waar jullie allemaal zijn geweest. En dan te bedenken dat het hier in Nederland vanmiddag heeft gesneeuwd( althans in het oosten van het land). Dus blijf vooral lekker genieten daar in die mooie natuur met zijn fantastische ' plaatjes'. Hier is het nog niet de moeite waard om terug te komen, haha!
Groetjes en liefs, Germa

Jeroen

Ah, dan wil ik wel een foto zien van Maurice in zijn stoere broek aan het einde van de Nervetest (de stoerste activiteit in de Grampians)! Kostte ook mij uiteindelijk wel wat angstzweet :)

Elles

Leuk om jullie verhalen te lezen en een beetje mee te genieten van jullie fantastische ervaringen. Heel wat anders als het koude, maar wel prachtig witte, Noorwegen waar wij net van terug zijn. Geniet nog heerlijk verder van jullie tweede maand!

Liefs,
Elles